24 юли 2007

Синергия

Гугъл стартират блог, посветен на SketchUp -- програма за триизмерно моделиране. Натрупването на критична маса потребители около нея сигурно вече е факт, най-вече покрай моделите на сгради, които се добавят към Google Earth. Блогът ще съобщава новости и ще дава подсказки и съвети. Това сигурно ще ентусиазира повече потребителите и би трябвало да доведе до повече приноси към програмата за виртуални разходки по Земята. А може би и малко повече продажби за платените версии на двата продукта. Натрупването на синергия между услугите и продуктите на компанията е в пълен ход.

Заедно с това, напоследък Гугъл агресивно купуват по-малки компании и добавят техните услуги към своето портфолио. Скорошното придобиване на Feedburner доведе до нови въпроси дали тази синергичност не става прекалена. Дейв Уайнър, един от пионерите на синдикирането на съдържание в мрежата, направи вече дежурното сравнение с Майкрософт.

Изглежда тази посока на развитие е неизбежна. Размерите и размахът на бизнеса на Гугъл естествено създават притеснения. Така единственото, което може да удържи репутацията им, остават самите бизнес практики -- начина, по който интегрираността на различните услуги се осъществява, и отвореността и достъпността им за частните и бизнес потребители.

Няма коментари: